Unitats didàctiques 1r trimestre
UD 1. Literatura medieval
UD 2. Literatura als segles XVI, XVII i XVIII
Aspectes ortogràfics i gramaticals
Avaluació
Expressió oral i actitud (25%)
Exposició oral (12,5%) | Cal representar a classe un monòleg humorístic en què podeu escollir el tema que més us interessi. |
Actitud cap a la llengua (12’5)
Atesa la manca de contextos a Lloret on poder emprar català a Lloret, us animo a emprar-lo a l’aula amb la resta de companys i de forma indispensable amb el professorat de qualsevol matèria, tret de castellà i anglès per les quals hauríeu d’usar les llengües respectives. |
Conceptes (40%)
- 1r examen parcial | |
- 2n examen parcial | |
- Control de lectura |
Expressió escrita (25%)
Textos d’expressió escrita i altres | Periòdicament caldrà lliurar-ne segons el tema proposat. Textos argumentatius, instructius, comentaris de text |
Dossier | Caldrà lliurar-lo a final de trimestre. Haurà d'incloure un resum de tota la teoria explicada a l'aula i els exercicis proposats pel professor. |
Dictats | Periòdicament farem un dictat que podreu preparar prèviament. Cal que el feu en fulls que haureu de lliurar. |
Activitats (10%)
Altres | Recitals poètics i lectures teatralitzades |
Bloc, Informàtica i recursos TIC | Almenys 1 sessió per trimestre |
Obtenció de la nota final
1a avaluació | 2a avaluació | 3a avaluació |
30% | 30% | 40% |
La nota trimestral s’obtindrà a partir dels següents percentatges:
1. Les activitats orals de caire divers representaran el 25% de la nota.
2. Els textos elaborats pels alumnes suposaran el 25% de la nota. Atesa la importància de la coordinació que cal establir entre els membres de l’equip docent, el professorat de llengua tindrà en compte les valoracions fetes per professors d’altres matèries respecte dels textos escrits entregats per l’alumnat.
3. La prova escrita (teòrica i/o pràctica), el treball o examen de la lectura corresponent i els exercicis de caire divers demanats pel professor sumaran el 50% restant de la nota.
5. Les faltes d’ortografia, expressió i puntuació afectaran notablement l’avaluació definitiva de l’alumnat. Així, els escrits dels exàmens es penalitzaran segons els criteris determinats pel departament, que es basen en les pautes de correcció de les PAU (falta d’ortografia: 0,1 per error; error d’expressió i/o puntuació: 0,25).
6.Per poder superar el trimestre i fer la mitjana s’haurà de tenir un 4 com a nota mínima de la prova escrita i del treball o examen de lectura.
7. Si un/a alumne/a no assisteix a un examen, no tindrà dret a fer-lo més endavant si no es tracta d’una falta d’assistència justificada (justificació mèdica o trucada dels pares).
8. Una mala actitud de l’alumne/a (fer faltes d’assistència, no realitzar deures i treballs, mostrar un mal comportament, negar-se a participar en activitats a l’aula...) serà motiu d’una avaluació negativa de cara a la nota final. Es valorarà, doncs, la feina diària i la implicació de l’alumnat.
9. L’assistència a classe és un criteri bàsic per a la nota. L’alumnat amb faltes d’assistència no justificades només tindrà dret a presentar-se a la prova de recuperació.
10. En aquells alumnes que hagin participat voluntàriament en parelles lingüístiques i que hagin demostrat eficàcia en el treball, se'ls comptarà en 1 punt més a la nota final de batxillerat (sempre que l'alumne parteixi d'un 5).
Criteris de recuperació
1. Aquells alumnes que no hagin superat l’assignatura hauran de realitzar una prova de recuperació de les avaluacions suspeses a final de curs. El professorat informarà també:
- Quan un/a alumne/a haurà de recuperar només continguts concrets de la matèria
o Que es realitzaran activitats de recuperació en qualsevol moment del curs, quan l’avaluació palesi que alguns alumnes tenen dificultats amb el seu aprenentatge,
2. L’alumnat que no hagi aprovat els treballs lliurats haurà de repetir-los seguint les indicacions del professorat i tornar-los a presentar. En cas de no haver-los presentat dins del termini establert, caldrà entregar-los durant la recuperació.
3. En qualsevol cas, la nota màxima de la recuperació serà sempre un 5.
Actitud
En l’apartat actitudinal es valoren les qüestions següents:
- Assistència a classe: la no assistència a classe sense justificació és valorat amb una C
- Puntualitat: la classe comença tan bon punt ha sonat el segon timbre. Per tant tothom ha d’estar preparat per iniciar la lliçó:
- Qualitat i freqüència de les intervencions: No dubteu a preguntar qualsevol inquietud quant a la matèria.
- Interès i atenció mostrat: Cal restar callat i escoltar. Per fer preguntes alceu el braç. Cal respectar el torn de paraules i no parlar quan parla el company o professor.
- Material: A classe cal dur el llibre de text, bolígrafs i fulls o llibreta per prendre apunts...
- Mòbil a l’aula: Cal que desconnecteu els mòbils
- Activitats: cal que lliureu els exercicis proposats en la data de presentació.
- Adreçar-se amb normalitat en català al professorat en qualsevol situació comunicativa.
- Adreçar-se en català a la resta de companys durant l’hora de classe a fi de millorar la fluïdesa expressiva en català.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada